НБУ створить реєстр колекторських компаній і розробить для них кодекс етичної поведінки

26.08.2020

Національний банк України у зв'язку з порушенням колекторськими компаніями законодавства оновить підходи до регулювання діяльності колекторів. Зокрема він створить реєстр колекторських компаній з переліком установ, які можуть здійснювати таку діяльність, і розробить кодекс етичної поведінки по відношенню до боржників. Про це йдеться в повідомленні НБУ.

Згідно з повідомленням, виключення колектору з реєстру буде означати заборону банкам і фінкомпаніям укладати з ним договори, а також призведе до визнання небездоганною ділової репутації власників істотної участі та керівників терміном на один рік і заборони протягом року займатися колекторської діяльністю.

Виключення з реєстру буде одним з планових заходів впливу НБУ у відповідь на незаконні колекторські дії, до якого регулятор може вдатися у разі, якщо учасник ринку не реагує на письмові вимоги і штрафні санкції за порушення вимог законодавства при взаємодії з боржником.

«Ми також плануємо розробити кодекс етичної поведінки для небанківських фінансових установ і будемо вітати залучення до його розробки учасників ринку. У випадку порушення колектором правил етичної поведінки будуть передбачені заходи впливу і санкції, в тому числі виключення з реєстру колекторських компаній», - цитує прес- служба заступника голови НБУ Катерину Рожкову.

Кодекс буде включати вимоги в частині контролю дій залучених колекторських компаній і рекомендації щодо усунення порушень, а також опис підходів до взаємодії колекторських компаній з боржниками.

Прес-служба зазначила, що найближчим часом регулятор планує розробити методичні рекомендації з етичної поведінки при здійсненні колекторської діяльності, запропонує всім учасникам ринку повідомити про дотримання етичної поведінки і оприлюднить перелік установ, які повідомили про дотримання таких правил, на сайті НБУ.

Нагадаємо,  20 серпня цього року представники АФІ взяли участь в обговоренні нової концепції регулювання колекторської діяльності з урахуванням посилення захисту прав споживачів під час врегулювання проблемної заборгованості. Обговорення відбулося в режимі онлайн.

Додати коментар