Нові правила ведення Реєстру колекторських компаній мають приховану загрозу

09.06.2021

Новий нормативний акт, яким буде передбачено ведення Реєстру колекторських компаній, має приховані загрози для діяльності колекторських компаній. Про це стало відомо 7 червня 2021 року в ході онлайн зустрічі Національного банку з представниками ринку фінансових послуг, яка була присвячена реєстрації колекторських компаній.

Фахівці Національного банку представили інформацію, що нормативного акту, яким буде передбачено ведення Реєстру колекторських компаній, порядок внесення інформації до нього, документи, які мають подаватися колекторськими компаніями для реєстрації, вимоги до структури власності, вимоги до ділової репутації та кваліфікації керівників та працівників колекторських компаній. Також спеціалісти НБУ надали відповіді на питання учасників зустрічі.

Спікерами було зазначено, що цей документ не є регуляторним актом, тому не буде виноситися для обговорення громадськості, однак, якщо у представників ринку є концептуальні зауваження чи пропозиції до врегулювання зазначених питань, то їх можна направити на електронну адресу Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ NBFI.regulations@bank.gov.ua

АФІ нагадує, що на офіційному  сайті Національного банку відкрито спеціальний лендінг присвячений реєстрації колекторських компаній, також на ньому розміщено відповіді на найбільш поширені питання.

У випадку виникнення практичних питань щодо реєстрації колекторських компаній учасники ринку фінансових послуг можуть з ними звертатися через форму.

Водночас, викликають серйозні сумніви щодо можливості виконання всіх вимог закону та нормативно-правових актів Регулятора. Так, відповідно до  статті 22 ЗУ «Про споживче кредитування» юридична особа, яка має намір набути статус колекторської має подати до Національного банку відповідно до вимог, у порядку та за формою, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку серед інших документів, зокрема, письмове запевнення керівників про проходження працівниками заявника навчання з питань встановлених законодавством вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості, захисту прав споживачів та обробки персональних даних.

Враховуючи значно обмежені терміни для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог закону, а також особливо у відповідність до вимог Національного банку (оскільки їх ще немає), є всі підстави припускати, що або письмове запевнення керівника буде «не зовсім» відображати реальність проте буде сприйматись НБУ як належне, або всі колекторські компанії будуть поза законом.

Додати коментар