Представники ОФУ зустрілися з місією Групи Світового банку

05.12.2018

Співробітники та члени Об’єднання фінансових установ зустрілися з командою Групи Світового банку, яка проводить у Києві з 30 листопада по 7 грудня 2018 року місію з фінансової інтеграції. Основна мета місії - провести оцінку фінансової інтеграції фінансової сфери України та розробити рекомендації для Національної стратегії фінансової інтеграції (НФІС).

Під час місії команда має зустрічі з різними зацікавленими сторонами: регуляторами, фінансовими закладами, донорами, експертами та ін.

Більша частина зустрічі команди з представниками фінансових установ, у якій взяли участь представники ОФУ, була приділена розгляду питань роздрібного кредитування, а саме процентним ставкам по кредитах та факторам, які на них впливають.

Зокрема, учасники ринку визнали, що на ринку дійсно існує проблема з високими кредитними ставками. Однак на це є як об’єктивні, так і суб’єктивні причини.

Зокрема, генеральний директор ОФУ Вікторія Волковська відмітила, що у випадках, коли сума кредиту велика і він забезпечений заставою, претензій стосовно ставок чи порушень прав споживача практично не виникає.

Незадоволення високими ставками, в основному, висловлюють споживачі, які беруть невеликі й короткі кредити і довго їх не повертають. Відповідно, вони отримують від позичальника вимоги по платежу з урахуванням процентів, а також пені та штрафів, які набігають за той період, коли платежі по кредитах не сплачуються.

«Звичайно, цього б не було, якби кредити поверталися вчасно. Адже, чим вищий процент повернення, тим нижчі процентні ставки можуть запропонувати кредитори, які вкладають у цей бізнес свої власні кошти», - зауважила В. Волковська.

Вона також додала, що найпопулярніші кредити в Україні – це 2-3 тис. грн. І дуже неприємно констатувати той факт, що половина з них не повертається.

До речі, учасники ринку звернули увагу, що у команди Світового Банку чомусь не було інформації про те, що споживачі фінансових послуг в Україні, у разі порушення їх прав, можуть звертатися до Нацкомфінпослуг. Також вони не мали даних стосовно скарг, які надійшли регулятору від споживачів у 2017 та 2018 роках, їх сегментації та реакцій на ці скарги.

У той же час, В. Волковська нагадала, що за 2017 рік до Нацкомфінпослуг надійшло 7000 звернень. При цьому 5200 з них становили скарги на представників страхового ринку.

Вислухавши усі аргументи, за підсумками зустрічі сторони домовилися, що подальші кроки з урегулювання проблем у сфері кредитування будуть продумувати у тісному співробітництві.

Також сторони погодилися з тим, що необхідно розробити Кодекс професійної етики для фінансових компаній, які займаються роздрібним кредитуванням та аналогічний Кодекс для колекторських компаній, які працюють з недобросовісними позичальниками.

«Сподіваємося, що це співробітництво стане початком відкритого діалогу усіх зацікавлених у розвитку фінансового ринку сторін – регуляторів, представників ринку і професійної спільноти, та приведе нехай не до миттєвого результату, але до покрокового врегулювання цих питань», - підкреслила В. Волковська.

Додати коментар
Поділитися: 
Матеріали на цю тему:
05.12.2017

Колонка президента Об'єднання Фінансових Установ Дмитра Кравченка про онлайн-кредитування на профільному ресурсі Мінфін.

15.06.2017

15 червня Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» спільно з Незалежною асоціацією банків України (НАБУ) провели круглий стіл на тему «ЗАКОН ПРО СПОЖИВЧЕ КРЕДИТУВАННЯ: НАБРАННЯ ЧИННОСТІ».

16.06.2017

В Україні половина фінансових компаній та ломбардів не отримали відповідні ліцензії, за якими вони мають працювати з 10 червня 2017 року.