З 1 вересня банки повинні розкривати клієнтам повну інформацію про послуги та їхню вартість

01.09.2020

З 1 вересня 2020 року запрацювали введені Національним банком України вимоги до розкриття банками вичерпної інформації про послуги та їх повну вартість для клієнтів. Про це повідомляється на сайті НБУ.

Відтепер на вебсайтах та у рекламі банків повинна бути достатня за обсягом, правдива та актуальна інформація про умови депозитів та споживчих кредитів – їхня вартість, повні витрати клієнта, включені додаткові послуги, спосіб оплати, санкції у випадку невиконання клієнтом умов тощо.

Відсьогодні Національний банк здійснюватиме щоденний моніторинг вебсайтів і реклами банків та контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації. За порушення прав споживачів передбачено штрафні санкції від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення (за Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).

Більше інформації – у постанові Правління Національного банку від 28 листопада 2019 року № 141 "Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг" та постанові Правління Національного банку від 14 травня 2020 року №62 "Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг".

Що стосується небанківського фінансового ринку, то під час прес-брифінгу про вимоги до реклами та вебсайтів банків для захисту прав споживачів Ольга Лобайчук, начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг НБУ зазначила, що до небанківських фінансових установ також будуть розроблені та прийняті відповідні вимоги з метою гармонізації вимог до реклами та вебсайтів, що сприятиме захисту прав споживачів. Зроблять це не пізніше початку 2021 року, після обговорення з ринком.

Також О. Лобайчук повідомила про необхідність перегляду та встановлення методики розрахунку ефективної процентної ставки по мікрокредитам («до зарплати»).

Начальник Управління захисту прав споживачів наголосила: «Банки та МФО не зло! Просто фінансові установи повинні забезпечити прозорість у наданні фінасових послуг та розкриття повної інформації про послугу перед споживачем та ризики «надмірного закредитування» і «зобов’язання повертати кредит (позику)! А споживач повинен розуміти, що обов’язок повернення боргу встановлений законодавством!».

Пропонуємо переглянути прес брифінг про вимоги до реклами та вебсайтів банків для захисту прав споживачів за участю О. Лобайчук за цим посиланням та врахувати майбутні перспективи регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг.

Додати коментар

Поділитися: 

Матеріали на цю тему:

05.10.2020

Інтерв’ю директора компанії MyCredit Дмитра Стензя журналу «Финансовые услуги».

15.06.2017

15 червня Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» спільно з Незалежною асоціацією банків України (НАБУ) провели круглий стіл на тему «ЗАКОН ПРО СПОЖИВЧЕ КРЕДИТУВАННЯ: НАБРАННЯ ЧИННОСТІ».