Кредитний договір при оформленні позики онлайн на сайті чи у мобільному додатку підписується одноразовим паролем. Про це на своїй сторінці у Facebook нагадав споживачам фінансових послуг Національний банк.

Цей пароль згідно з законодавством, що регулює укладення електронних договорів, по суті має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис чи кваліфікований електронний підпис, а електронний договір прирівнюється до договору, укладеного в письмовій формі.

Тому споживачі не повинні нехтувати своїми зобов’язаннями за кредитом, якщо він укладений в онлайн-форматі.

ВАЖЛИВО: під час укладання договору на сайті клієнт ставить «галочку» навпроти рядка «підтверджую згоду на обробку своїх персональних даних, зокрема їхнє передання до бюро кредитних історій».

Тому інформація про нього та його кредит також доступна бюро кредитних історій.

Невиконання умов кредитного онлайн-договору може негативно вплинути на кредитну історію споживача та ускладнити отримання нового кредиту. Крім цього, фінансова установа може передати інформацію про споживача до колекторської компанії, представники якої будуть телефонувати і писати з вимогою повернути борг.

Три поради від НБУ:

  • Уважно читайте договір з фінустановою, навіть якщо укладаєте його онлайн. Звертайте увагу на відсоткову ставку, комісії, додаткові платежі та штрафи у разі прострочки.
  • Розмір штрафів і пені за кредитами до 1 мінімальної зарплати не може перевищувати подвійної суми кредиту (це стосується кредитів, оформлених після 8 січня 2021 року).
  • Штрафи та пеня для кредитів понад 1 мінімальну зарплату не можуть перевищувати половини суми кредиту. Однак, ці обмеження не розповсюджуються на інші платежі, що підлягають сплаті за порушення виконання кредитних зобов’язань.

Пам’ятайте: якщо берете кредит більший за мінімальну зарплату й строком понад місяць, то фінустанова повинна надати не тільки договір, але й паспорт споживчого кредиту.

Виконуйте зобов’язання за кредитним онлайн-договором. Якщо фінансова установа порушила ваші права, звертайтеся до НБУ:

Чат-бот – НБУ Контактний центр у Viber або Telegram;

контакт-центр – 0 800 505 240

Онлайн-форма для звернень на сайті НБУ https://cutt.ly/yxv2bqh.

Більше інформації тут.